כתובת: רחוב איזמרגד 1, עלי זהב

מהי רכיבה טיפולית על סוסים וכיצד היא יכולה לעזור?

רכיבה טיפולית על סוסים הינה בעלת יתרונות משמעותיים לכל אדם ובכל גיל. "חוות הזהב" אשר נוסדה בשנת 2000, פתחה בשנת 2010 את המרכז לרכיבה ספורטיבית וטיפולית אליו מגיעים הרוכבים השונים מידי יום ביומו. הרכיבה במקום מתבצעת באווירה משפחתית וחמימה תחת השגחתם הצמודה של המדריכים המוסמכים של החווה.

רכיבה טיפולית על סוסים היא ענף פעילות ספציפי בתוך טיפול באמצעות בעלי חיים, בו הטיפול למעשה מתבצע בעזרת מגע ורכיבה על הסוס תוך כדי תקשורת פתוחה וחמה עם המדריך. טיפול באמצעות בעלי חיים הוא תחום אשר מעניק לרוכב מגוון של חוויות תחושתיות, תנועתיות וחברתיות בתוך מסגרת ברורה ותומכת. רכיבה על סוסים כוללת יתרונות רבים ומשמעותיים אשר יכולים לסייע לילדים, נוער ואף מבוגרים.

  • שיפור יכולות מוטוריות – רכיבה על סוסים משפרת את יכולת השליטה בשרירים, את היציבה ואף את הקורדינציה. הרכיבה עצמה דורשת הפעלה של שרירים שאולי לא היינו משתמשים בהם, אך לאחריה נוכל להבחין כי אנו מרגישים שיפור משמעותי ביציבה וביכולת השליטה שלנו על שרירי הגוף השונים.
  • פיתוח יכולת ריכוז וסבלנות – רכיבה על סוסים הינה תהליך ארוך אשר דורש מן הרוכב סבלנות והתמדה רבה. למידה סבלנית והדרגתית תוכל ליצור קשר מיוחד בין הרוכב לבין הסוס. כך ניתן יהיה להתקדם בתרגול משימות וטכניקות רכיבה שונות בצורה מוצלחת.
  • יחסים בין אישיים – לאורך השיעורים נוצרת מערכת יחסים מיוחדת במינה בין הרוכב לבין סוסו. רק בעזרתה של תקשורת נכונה, סבלנות והבנה הדדית ניתן יהיה לרקום את הקשר המיוחד הזה. את כל הכישורים הללו, הרוכב יוכל ליישם בשלב הבא גם בתקשורת בין אישית עם חבריו, משפחתו ומכריו.

למי מתאימה רכיבה על סוסים?

התשובה הנכונה ביותר לשאלה זו היא – לכולם. רכיבה על סוסים, בין אם למטרה טיפולית או ספורטיבית, הרי שהיא יכולה לתרום לכל אדם בכל גיל. היא מסייעת גם בהתמודדות עם קשיים שונים, רגשיים ופיזיים. צרו קשר עם "חוות הזהב", חוות סוסים טיפולית על מנת לקבל פרטים נוספים בנוגע לרכיבה על סוסים והמדריכים אשר זמינים לכם.

אפשר
לעזור?

    לקביעת פגישה במהירות מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

      לקביעת פגישה במהירות מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

      <<< עובדים עם כל קופות החולים >>>

      קידום ובניית אתרים קידום ובניית אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support